Atferdsvitenskap
Atferdsvitenskap i markedsføring
Det er slitsomt å tenke, og det tar for lang tid. For å rekke å ta 35.000 beslutninger om dagen, bruker vi mentale snarveier. Denne intuitive, automatiserte måten å ta beslutninger på er ofte forutsigbar irrasjonell. Atferdsvitenskap hjelper oss å forstå hvorfor vi tenker som vi tenker, føler som vi føler – og ikke alltid gjør som vi burde.
Som kommunikatører og markedsførere har vi stor nytte av å kjenne til grunnprinsippene for atferdsvitenskap.
Coglode
Spoon har blitt sertifiserte kursholdere via det britiske opplæringsselskapet Coglode. Vi lærer gjerne bort Coglodes morsomme og effektive metoder og verktøy for anvendt atferdsvitenskap til deg og teamet ditt.
Som gode markedsførere bruker dere sikkert flere atferdsvitenskapelige prinsipper allerede – magefølelse, erfaring, og observasjon av mennesker, har lært dere hva som virker. På kurset lærer dere å bruke atferdsvitenskapelige prinsipper med intensjon!
Ved å sette navn på prinsippene, har Coglode gitt oss et felles språk som gjør det enkelt å snakke sammen om atferdsvitenskap. Og det blir ekstra lettfattelig med kortstokken Nuggets. På hvert kort er det et atferdsvitenskapelig prinsipp samt utdrag fra relevante studier. Disse kortene bruker vi til å finne relevant forskning, til å dele kunnskap og til å strukturere samtaler.
Etisk påvirkning
Atferdsmessig design er et kraftig verktøy som kan føre til store forandringer. Vi legger derfor stor vekt på de etiske aspektene og advarer mot å bruke denne kunnskapen manipulativt og kortsiktig. Ved å hjelpe folk til å ta gode valg for seg, er det større sannsynlighet for at du oppnår de resultatene du ønsker deg – nå og på lang sikt.
«Heaps of fun discovery and learning.»