Løsning:

KIWI har alltid vært en utfordrer i bransjen. Da vi så en mulighet til å være «first movers» i nye kanaler, anbefalte vi KIWI å satse på TikTok som første, norske dagligvarekjede.

Ikke som reklamekanal, men med en autentisk TikTok-konto der alt innhold er organisk og lever sitt eget liv. Alle videoer produseres på samme måte og med samme uttrykk og lyd som øvrig brukergenerert innhold.

Mat er en stor og populær kategori på TikTok, hvor både inspirasjon, hacks og oppskrifter ofte går viralt. I tillegg har vi med en yngre og mer begrenset målgruppe mulighet til å skape et annet inntrykk av merkevaren KIWI. Her kan de tillate seg å dele mer lekent innhold enn i de store, «offisielle» kanalene, der de henvender seg til en mer generell målgruppe.

Resultat:

I løpet av KIWIs fire første måneder på TikTok, har kontoen vokst fra 0 til 6500 følgere. I samme periode har vi hatt over 1,1 millioner organiske visninger. Den beste videoen er per november 2021 sett over 215.000 ganger – og trender fortsatt.

KIWI på TikTok er en reise som så vidt har begynt, og vi gleder oss til fortsettelsen.

6 500

følgere på fire måneder

1 100 000

organiske visninger

215 000

visninger på videoen som har prestert best

Vil du vite mer om dette prosjektet?

CHRISTOPHER_OYEN_SPOON.jpg

Christopher Øyen

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

Relaterte jobber