Løsning:

KIWI har alltid vært en utfordrer i bransjen. Da vi så en mulighet til å være «first movers» i nye kanaler, anbefalte vi KIWI å satse på TikTok som første, norske dagligvarekjede.

Ikke som reklamekanal, men med en autentisk TikTok-konto der alt innhold er organisk og lever sitt eget liv. Alle videoer produseres på samme måte og med samme uttrykk og lyd som øvrig brukergenerert innhold.

Mat er en stor og populær kategori på TikTok, hvor både inspirasjon, hacks og oppskrifter ofte går viralt. I tillegg har vi med en yngre og mer begrenset målgruppe mulighet til å skape et annet inntrykk av merkevaren KIWI. Her kan de tillate seg å dele mer lekent innhold enn i de store, «offisielle» kanalene, der de henvender seg til en mer generell målgruppe.

Resultat:

I løpet av KIWIs sju første måneder på TikTok, vokste kontoen fra 0 til 11 700 følgere. Kanalen har over 40 % følgere i alderen 18 til 24 år. Den best presterende videoen er per september 2023 sett over 890 000 ganger – og trender fortsatt.

11 700

følgere de første sju månedene

890 000

organiske visninger på videoen som har prestert best

40 %

følgere mellom 18 og 24 år

Vil du vite mer om dette prosjektet?

CHRISTOPHER_OYEN_SPOON.jpg

Christopher Øyen

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

Relaterte jobber