Strategi er fundamentet for all effektiv kommunikasjon og markedsføring. I Spoon tror vi at gode strategier starter med nysgjerrighet, på mennesker, på bransjer, på teknologi og på trender. Vi er nysgjerrige på hva kundene dine faktisk trenger og ønsker seg, på hvordan kundereisen deres ser ut og på hva som får dem til å handle. For oss handler innsikt om å vite når vi har fått et godt svar, og om å bruke den kunnskapen til å bygge strategier som både treffer og varer.
Strategier starter med dyp innsikt: vi kartlegger målgrupper, konkurrenter, data, trender og interne perspektiver. Vi stiller de riktige spørsmålene for å avdekke muligheter og barrierer.
Vi utformer helhetlige kommunikasjonsstrategier som bygger merkevaren, skaper konsistens og sikrer at budskapet når målgruppen.
Fra mål og innsikt til innholdsformater, kanalvalg, innholdsplan og målinger. Når strategien er klar, kan vi også hjelpe med selve produksjonen.
Strategisk bruk av sosiale medier handler om mer enn publisering, det handler om å forstå målgruppen, skape relevant innhold og definere klare KPI-er.
Vi hjelper deg med å finne hvor og hvordan AI kan integreres i markeds- og kommunikasjonsarbeidet.
/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fhttps___spoon.se_wp-content_uploads_2023_09_Spoon_Goteborg-QD4A0613-1-e1695721494282.webp)
Vi starter med å klargjøre hva strategioppdraget skal oppnå, hvilke mål, hvilke ambisjoner, og hvordan vi måler suksess.
Vi gjennomgår datagrunnlag og trendstudier for å danne et robust kunnskapsgrunnlag, og supplerer med egne analyser og intervjuer. Vi kan også bistå med gjennomføring av kvantitative undersøkelser og nullpunktsanalyser.
Vi skisserer strategien, konseptet og rammeverket som skal styre kommunikasjon og tiltak.
Vi konkretiserer strategien til handlingsplaner, kanalvalg, innholdsstruktur og tidsplaner.
Vi hjelper dere med å operasjonalisere strategien i innhold, kampanjer, kanaler og måter å jobbe på.
Vi analyserer og rapporterer resultater og effekt, og justerer strategien over tid.
Pris avhenger av omfang, kompleksitet og hvilke typer strategier som skal utarbeides. Vi tilbyr både prosjektpris og langsiktige samarbeidsavtaler.
Tidsbruk varierer betydelig med prosjektets størrelse – alt fra 2–3 uker for en enklere SoMe- eller innholdsstrategi, til 6–10 uker eller mer for helhetlig strategi.
Vi jobber gjerne med å forankre strategien i organisasjonen gjennom workshops, ledermøter og involvering av nøkkelpersoner for at strategien skal leve.
Vi hjelper dere å operasjonalisere strategien i innholdsproduksjon, kampanjer, kanalvalg og løpende tiltak. Vi kan også bistå i å følge opp, måle og optimalisere underveis.
/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2Frebels-all-0410-scaled.jpg)