Home page link.
Svenska Engelska

Mysterious Life of Developers

Kunde

Kantega

Prosjekt

Mysterious Life of Developers

År

2018

Leveranse

Employer branding

Utfordring

Kantega er et IT-selskap med rundt 130 medarbeidere. Deres største utfordring – som i resten av bransjen – er knapphet på utviklere og kampen om de beste it-hodene. Kantega konkurrerer med giganter som Bouvet, Sopra Steria og Accenture når de skal rekruttere.

 

Samtidig har Kantega fordelen av å være liten og oversiktlig. Det ansatteeide selskapet kan ta raske beslutninger og modige valg som de ikke trenger godkjenning av eksterne i styret eller aksjonærer for å få gjennom.

Løsning

Innsikten som ble brukt kom i sin helhet fra Kantegas egne ansatte. Det var flere av disse som var med i workshops, og som naturligvis kjenner målgruppen svært godt. Kantega er et mangfoldig miljø, og til sammen hadde de ansatte god oversikt over målgruppens behov, drivere, utdannelse, kompetanse, medievaner og motivasjon.

Videovisninger

0

Likerklikk YouTube

0

I tillegg så vi en 3,5 % økning i trafikk til nettsidene og enorm økning i besøk til jobbsidene fra 70 til 2500 på et år. Videre ble det også rapportert om 20 % økning i stolthet blant egne ansatte, i følge årlig ansattundersøkelse.

Vil du vite mer om dette prosjektet?

https://spoonagency.no/wp-content/uploads/2023/11/spoon-portrett-previews-BW-16.jpg

Mats Michael Olsen

Kreativ leder

mats.michael@spoonagency.no 918 44 058