/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fspoon-oslofolk-0780-1.jpg)
I Spoon jobber vi med å fortelle historier som skaper effekt. Vi lager kommunikasjon og kreative kampanjer som skal begeistre, endre holdninger, bygge kunnskap og selge varer.
Vi finner den røde tråden – idé, retning og rammer for kommunikasjonen. Våre metoder sikrer flyt i prosessen og gode resultater.
Basert på innsikt og strategi lager vi helhetlige kampanjer. Sånne som folk liker, husker og kjenner igjen. Og som kombinerer både egne kanaler, betalt distribusjon og fortjent oppmerksomhet i pressen.
Vi avholder ofte workshops for å finne på ideer sammen, løse utfordringer og samle teamet rundt en felles visjon. En workshop hos oss er en mulighet for kreativ utforskning i trygge omgivelser.
Vi bruker innsikt fra atferdspsykologi for å forstå hvordan mennesker faktisk tenker og oppfører seg. Og ikke minst hva som ofte hindrer folk fra å endre sitt handlingsmønster. Dette omsetter vi til kommunikasjon som gir resultater for kundene våre.
/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2Frebels-all-0438-scaled.jpg)
Vi starter med å klargjøre hva som egentlig er problemet. Deretter finner vi ut hvordan målbildet ser ut.
Vi gjør analyser og bruker kvalitative og kvantitative innsiktsmetoder for å kartlegge dagens tilstand. I denne fasen ønsker vi gjerne å avdekke verdifull innsikt som senere kan omsettes til kreative ideer for å løse problemet.
Vi lager forslag til kreative retninger. Disse er basert på innsikt og de knytter innsikt til visjon og strategi.
Vi lager en plan for hvordan kommunikasjonen eller kampanjen skal realiseres.
Vi lager alle de nødvendige uttakene. Hos oss jobber det kreatører, tekstforfattere, designere, fotografer, videoprodusenter og distribusjonsspesialister.
Vi publiserer og følger med. Ved behov justerer vi kommunikasjonen basert på respons fra målgruppen eller endringer i samfunnet, og jobber gjerne parallelt med å skaffe fortjent oppmerksomhet. Vi analyserer resultatene opp mot målbildet, og optimaliserer underveis.
Pris avhenger av omfang og kompleksitet, men vi tilbyr gjerne fastpris for en tydelig avgrenset konseptutviklingsfase. Da får du én pris på alt det nødvendige forarbeidet før vi eventuelt går videre inn i produksjon.
Tidsrammen kan variere, men ofte holder det med 3–4 uker. Det som gjerne kan være utfordrende er å få nok tid med kunden vår.
Det fungerer desidert best når dere som oppdragsgiver deltar aktivt – spesielt i workshops og beslutningsprosesser. Vi legger til rette for involvering som gir eierskap.