I 2019 fikk vi i oppdrag å fornye magasinet Motor. Vi gjorde en full revitalisering av designet med nye fonter, farger og malsider. I tett samarbeid med redaksjonen utvikler vi løpende nye konsepter og redaksjonelle formater.
Motor skal inspirere, informere, underholde, gjøre klokere og være til nytte for alle som ferdes i trafikken. Magasinet har også som mål å være best på tester, bilnyheter, bilferier, sikkerhet og samferdsel.
Spoon har ansvaret for fast produksjon og design av hver utgave. I tillegg er vi kreativ og journalistisk sparringspartner for redaksjonen. Vi jobber også med art direction av illustrasjoner foto-opptak og infografikk.
Tester er viktig innhold som får mye plass i magasinet. Her går vi grundig til verks enten det er snakk om å teste elbilers rekkevidde på vinterstid, hvilke dekk du bør velge eller hva som er årets beste småbilkjøp. Testene er rikt visuelt presentert med lister, ikoner, tabell og annen grafikk for å tydelig guide leseren gjennom testen og gjøre de i stand til å enkelt sammenligne å velge ulike biler og produkter.
Vnterdekktesten er årets viktigste sak i Motor og blir grundig testet og omtalt.
Dokumentert er en større aktualitetssak som går i dybden på temaer fsom trender og teknologi i fremtidens biler, til hullete og farlige veier i Norge.
Reisinspirasjon til de som er glad i bilferie, har en naturlig og viktig plass i magasinet. Her gir vi gode reisetips til bilferier i både inn- og utland.
I det nye designet, ble det utviklet en rekke smarte enkeltsideformater til småstoff og som innledning til de ulike seksjonene. Dette er også gjort for å få fine plasseringer av annonser opp mot det redaksjonelle innholdet.
I Motor finner du også saker om de større spørsmålene rundt samferdsel. Vi belyser temaer som for eksempel veiutbygging, avgifter, sikkerhet, miljø og teknologi.