Bidrar nettstedet ditt til å drive konverteringer og leads? Hvor godt er innholdet tilpasset søkemotorene? Med rett innhold, til rett person, i riktig øyeblikk kan du treffe flere kunder – med svar på det de leter etter.
46 % av alle produktsøk starter på google. 90 % av alle klikk skjer på den første resultatsiden. Det betyr at søkemotoroptimalisering er avgjørende for at du skal synes. God rangering på de viktigste nøkkelordene er rett og slett forretningskritisk.
Konvertering, søkemotoroptimalisering (SEO) og optimalisering av landingssider
Med datadrevet analyse kan du forstå målgruppens ulike behov og søkeatferd, for så å tilpasse innholdet og nettstedet deretter. Ved å drive rett trafikk til rett side vil du sørge for økt måloppnåelse. Ved hjelp av kontinuerlig A/B-testing kan du sikre at de respektive landingssidene gjør det de skal, og sikre at alle CTA (call to action, eller handlingsutløsere) er relevante og velfungerende.
Hvordan lage innhold som får brukerne interessert? Jo, ved å definere hvor i kjøps- eller beslutningsreisen de befinner seg. Personer som nettopp har startet sin beslutningsreise har et helt annet informasjonsbehov enn de som straks er klare for å handle. Innholdet må tilpasses brukernes modus. Godt innhold blir ikke lest, med mindre det oppleves som relevant. Vi anbefaler at man bruker kundereisen som et verktøy for å planlegge innholdet.
Vi tilbyr mange tjenester som både driver trafikk, sikrer relevans og øker konverteringen. Vi gjør tekniske audits (analyser av dagens tilstand), keyword discovery, søkeordsanalyse, søkemotorannonsering (SEM), webanalyse, optimalisering av landingssider, tag management og innholdsanalyse.