Kurs og arrangementer

Kurs og arrangementer

I Spoon tror vi på at delt kunnskap gir mer kunnskap! Våre dyktige ansatte holder kurs og innledninger, og vi arrangerer seminarer hvor vi inviterer flinke folk og deler det vi kan selv.

Følg med her for neste arrangement.

Marte og Torfinn foran Spoon-logo.png

Webinar: anvendt atferdsvitenskap

  • Arrangør: Spoon
  • Hvor: Webinar
  • Når: 21. mai, 09:00 - 10:00

Det er slitsomt å tenke, og det tar for lang tid. For å rekke å ta 35.000 beslutninger om dagen, bruker vi mentale snarveier. Denne intuitive, automatiserte måten å ta beslutninger på er ofte forutsigbar irrasjonell. Atferdsvitenskap hjelper oss å forstå hvorfor vi tenker som vi tenker, føler som vi føler – og ikke alltid gjør som vi burde.

Som kommunikatører og markedsførere har vi stor nytte av å kjenne til grunnprinsippene for atferdsvitenskap, og å lære hvordan vi kan ta i bruk disse prinsippene i vårt daglige arbeid. Kunnskapen kan brukes til å skape endringer både både internt og eksternt, men også til forretningsutvikling. I Spoon samarbeider vi med Coglode, som har utviklet et rammeverk og verktøy som gjør det enkelt og morsomt å bruke prinsipper fra atferdsvitenskapen i kommunikasjon og markedsføring.

I dette webinaret får du:

Treffe Jerome Ribot, grunnlegger av Coglode, som gir deg en innføring i sine «Nuggets.

Høre fra Shelley Hoppe, byråleder i Spoon London, der de har integrert atferdsvitenskap i arbeidet for de fleste av sine kunder.

En innføring fra seniorrådgiver Torfinn Solbrekke om hvordan du kan bruke atferdsvitenskap i research og kreative prosesser.

Påmelding

Noe gikk galt, prøv på nytt.

Takk!

Så kult! Vi sees!

Torfinn ved kontorpulten sin.jpg

Hvordan lage gode magasiner i en digital tidsalder?

  • Arrangør: Spoon
  • Hvor: Webinar
  • Når: 16. april, 09:00 - 10:00

Magasin på papir hører fortida til. Eller? Nylig lanserte gjengen bak suksessen Monocle magasinet Konfekt, og giganter som Airbnb og Facebook har tatt i bruk papirmagasinformatet for å nå toppen på beslutningstakerpyramiden. Etter mange års prøving begynner magasinformatet å være levedyktig digitalt også. Det er på tide å riste litt i gamle og nye sannheter og snakke om hva som er gullstandard for magasinet anno 2021!

Torfinn Solbrekke i Spoon har tosifra prisvinnende magasinkonsepter på samvittigheten. Han oppdaterer oss på beste praksis. Den prisbelønte magasindesigneren Christen Pedersen redegjør for hvordan de tenker om magasin digitalt og taktilt i A-magasinet, og vi får besøk av to redaktører som ikke vil være sitt magasin foruten. Den ene er Lina Schøyen, redaktør av Skandinavias største redaksjonelle magasin, Motor. Den andre er Randi Buckley, kommunikasjonsdirektør i Stiftelsen Norsk Luftambulanse og mangeårig redaktør av magasinet for støttemedlemmer.

Programleder er Erik Aasheim, journalist, debattleder, forfatter og tidligere NRK-programleder og Paris-korrespondent.

Påmelding

Noe gikk galt, prøv på nytt.

Takk!

Så kult! Vi sees!