Gratis inspirasjonsdag: Byggevaredagen 2025
Har du spikret markedsplanene for 2026?
Tirsdag 16. september inviterer vi til Byggevaredagen 2025 på Rebel i Oslo.
Her får du vite mer om markedsføringstrendene som byggevarebransjen bør utnytte i 2026, oppskriften for å lykkes med UGC-innhold og «hemmeligheten» bak suksessen til flere spennende bransjecaser.
Når: Tirsdag 16. september kl 09.00-11.00
Hvor: Rebel, Universitetsgata 2 i Oslo
Gratis, begrenset antall plasser
Slik bygger du synlighet som varer!
Tirsdag 16. september inviterer vi deg til Byggevaredagen 2025 – et gratis frokostseminar på Rebel i Oslo, spesielt for deg som jobber med markedsføring i byggevarebransjen.
Her får du innsikt i hva som faktisk fungerer, hva du bør unngå, og hvilke grep andre i bransjen har tatt for å lykkes:
- Byggtorget opplever i 2025 større vekst enn resten av markedet. Salgs- og markedssjef Helle Pernille Watten Sørensen åpner opp om hva som er unikt med deres markedsstrategi.
- Det lille selskapet Viking Arm tok verden med storm i løpet av et halvt år – uten en krone til produksjon på markedsbudsjettet. Kan lanseringskampanjen deres også fungere i dag?
- I tillegg får du nyttig innsikt og konkrete tips om aktuelle trender, optimalisering av nettsider for AI-søk, hvordan du bruker UGC-markedsføring for å selge flere byggevarer og hva som skal til for å lykkes med oppmerksomhetsbygging i 2026.
Frokostseminaret passer for markedsførere og andre som jobber med synlighet, innhold og strategi innenfor byggebransjen – enten du er leverandør, forhandler eller entreprenør.
Få det beste utgangspunktet for neste års markedsplan – meld deg på gratis nå!
Program for Byggevaredagen 2025
- 08:30-09:00: Enkel frokost og mingling
- 09:00-09:10: Velkommen (Inger-Marit Knap Sæby, seniorrådgiver i Spoon)
- 09:10-09:30: Hvordan byggebransjen bør bruke datadrevet performance marketing i 2026 (Pernille Tårnes og Andres Karlsson, digital marketing spesialists i Trickle)
- 09:30-09:50: CASE: Slik gikk VikingArm worldwide uten en krone til produksjon i markedsbudsjettet (VikingArm og Aisha Furuberg, byråleder OhMy)
- 09:50-10:05: UGC: Slik bruker du User Generated Content i markedsføringen (Torunn Holm, digitalrådgiver i Spoon)
- 10:05-10:20: Kaffepåfyll
- 10:20-10:40: AI er her, men hvordan vil det påvirke nettsiden din? (Marius Hole, UX-designer i Spoon)
- 10:40-11:00: CASE: Hvorfor vokser Byggtorget mer enn resten av markedet? (Helle Pernille Sørensen, salgs- og markedssjef i Byggtorget)
- 11:00-11:20: Dette vet vi at kommer til å funke (også) i 2026 (Mats Michael Sandstad, kreativ leder i Spoon)
- 11:20-11:30 Take aways og takk for idag
Byggevaredagen arrangeres av kommunikasjonsbyrået Spoon, performancebyrået Trickle og digitalbyrået OhMy, som sammen utgjør byrånettverket PPP (PeoplePeoplePeople). Byggeindustrien har lenge vært en av deres største bransjer, med kunder som Mestergruppen, Skanska, Viking Arm, Leica Geosystems, Norske Arkitekters Landsforbund og Aspelin Ramm.