Høsten 2020 lanserte Bakehuset en helt ny serie med premium brød. «Bakerens Utvalgte» består av brød hvor fokuset er gode råvarer - en serie hvor smak og aroma har fått utvikle seg med lange modningstider: med bakerens lidenskap og gode håndverk. For å bygge kjennskap til den nye brødserien ønsket vi å vise forbruker at dette er brød som skiller seg ut fra resten av sortimentet.

Resultatet ble en merkevarebyggende film, der bakerne, råvarene og brødene fikk spille hovedrollene i ekte scener fra Bakehuset Lillesand, et av Bakehusets elleve bakerier. Vi lagde både en lang hovedversjon og kortversjoner for hvert brød i serien. Filmene fikk bred distribusjon i sosiale medier, og fikk følge av flere engasjementposter på siden.

Vi fulgte opp med korte filmsnutter for å øke kjennskap til produktet, der vi ønsket å vise forbruker hvor enkelt de ulike brødmåltidene kan gjøres litt bedre, bare ved å velge et brød fra Bakerens Utvalgte.

Vil du vite mer om dette prosjektet?

Torunn.jpg

Torunn Maria Holm

Innholdsrådgiver

Relaterte jobber