Utfordring

Fiskekonsumet i Norge går stadig nedover. Myndighetene ønsker en økning på 20 prosent over fem år. KIWI tok mål av seg til å gjøre det samme på seks uker.

14_NH0086616.jpg

Løsning

KIWI lanserte «Det store fiske-eksperimentet» i januar 2019. I seks uker ble prisene kuttet lik moms på nesten alle fiskeprodukter. For å nå og engasjere hele befolkningen ble budskapet formidlet gjennom et bredt spekter av midler og kanaler, og den kommersielle kampanjen ble i stor grad frontet av Marit Bjørgen.

En avis, distribuert landsdekkende, startet kampanjen. Nyhetsbrev, sosiale medier, annonser, web, SEO og native annonser ble omhyggelig planlagt og koordinert for optimal effekt.

minimal-mockup-featuring-two-a4-magazines-against-a-colored-background-3399-el1-2.png
open-a4-magazine-mockup-with-a-solid-color-background-1273-el-8.png
kiwi_02.jpg

Resultater

42 %

økning i fiskesalget.

Fiskesalget økte med svimlende 42 prosent i kampanjeperioden, basertpå sammenlignbare tall fra fjoråret. Dette tilsvarer mer enn det dobbelte av myndighetsmålet. Salgsøkningen var størst blant de yngre forbrukerne, med 53 prosent økning i perioden.

kiwimob1.jpg
kiwimob2.jpg
kiwimob3.jpg
kiwi_fiskemal_2.png

Vil du vite mer om dette prosjektet?

CHRISTOPHER_OYEN_SPOON.jpg

Christopher Øyen

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

Relaterte jobber