Utfordring

Fiskekonsumet i Norge går stadig nedover. Myndighetene ønsker en økning på 20 prosent over fem år. KIWI tok mål av seg til å gjøre det samme på seks uker.

Løsning

KIWI lanserte «Det store fiske-eksperimentet» i januar 2019. I seks uker ble prisene kuttet lik moms på nesten alle fiskeprodukter. For å nå og engasjere hele befolkningen ble budskapet formidlet gjennom et bredt spekter av midler og kanaler, og den kommersielle kampanjen ble i stor grad frontet av Marit Bjørgen.

En avis, distribuert landsdekkende, startet kampanjen. Nyhetsbrev, sosiale medier, annonser, web, SEO og native annonser ble omhyggelig planlagt og koordinert for optimal effekt.

Resultater

42 %

økning i fiskesalget.

Fiskesalget økte med svimlende 42 prosent i kampanjeperioden, basertpå sammenlignbare tall fra fjoråret. Dette tilsvarer mer enn det dobbelte av myndighetsmålet. Salgsøkningen var størst blant de yngre forbrukerne, med 53 prosent økning i perioden.

kiwimob1.jpg
kiwimob2.jpg
kiwimob3.jpg

Vil du vite mer om dette prosjektet?

Christopher.jpg

Christopher Øyen

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

Relaterte jobber