Nyheter

Kommunikasjonstopp til Spoon

Publisert 12. mars

Eline og Marte.jpg
Spoon styrker kompetansen på kommunikasjonsstrategi og digitale events med Eline Dalland som ny rådgiver. Dalland kommer fra stillingen som kommunikasjonsdirektør i Stiftelsen Norsk Luftambulanse, og har bakgrunn som journalist fra VG, TV2 og NRK.

Dalland blir den femte nye ansatte i Spoon hittil i år.

«Vi får stadig flere komplekse oppdrag, som innebærer elementer av endringskommunikasjon, internkommunikasjon og kulturbygging som skal gjøres gjennom målrettet innholdsproduksjon. I disse dager skal alt skje digitalt, og både interne- og eksterne konferanser og samlinger likner mer på tv-sendinger enn noe annet. Da er Elines bredde og bakgrunn fra tv-bransjen gull verdt for våre kunder», sier byråleder Marte Ramborg.

Spoon jobber i skjæringspunktet journalistikk og markedsføring. Mange medarbeidere har bakgrunn fra redaksjonelle miljøer, slik Dalland har.

«Vi tror på at ekte historier skaper ekte forandring. Den journalistiske verktøykassa er viktig for oss. Og den behersker Eline til fulle», sier Ramborg. Eline har jobbet i ledergrupper og som rådgiver for toppledere og styrer. Det kommer godt med når Spoon skal hjelpe kunder med kommunikasjonsplaner og kampanjer som skal forankres på tvers i organisasjonene

Dalland kjente til Spoon før hun begynte 1. mars – fra kundesiden.

«Spoon bugner av kreative og analytiske folk som strekker seg langt for å løfte kundene sine med ærlig kommunikasjon, sterke historier og ikke minst humor. Jeg har selv vært oppdragsgiver for Spoon og opplevd at de har levert langt bedre kvalitet enn man kunne drømme om, både når det gjelder strategisk rådgivning og innholdsproduksjon. Det er imponerende hvordan Spoon på rekordtid har rigget seg til å levere digitale konferanser med høy teknisk kvalitet og kvalitetsinnhold. Jeg gleder meg skikkelig til å bli en del av denne gjengen», sier Eline Dalland.

Foto: Nikolas Gogstad-Andersen