Fullbooket TikTok-seminar på Kulturhuset

Torsdag 25. august samlet Spoon og Trickle omtrent 200 stykker for å lære mer om Norges raskest voksende app. På Kulturhuset var det duket for frokostseminar, med kaffe, digg frokost og croissanter (et frokostseminar uten croissanter kan vel knapt kalles et frokostseminar).
Temaet var TikTok, et fenomen som åpenbart engasjerer. På Facebook-arrangementet hadde nemlig 900 meldt sin interesse, og med over 200 faktiske påmeldte måtte vi flytte seminaret ut av kontoret.
Det er riktignok ikke så rart at TikTok fenger. Det var faktisk verdens mest nedlastede app i både 2020 og 2021. Appen som mange forbinder med dansevideoer og lip syncing, har med tiden blitt noe langt større. Kanskje til og med på grensen til grenseløs.
– Nå finner du alt fra finanstips og oppskrifter, til tips om hvordan du kan naile ditt neste jobbintervju der, fortalte Helene Kvernaas, Oslo lead i det nyoppstartede distribusjon- og performancebyrået Trickle.
Er du nysgjerrig på TikTok? Les Helenes artikkel: Sju tips til bedrifter for å lykkes på TikTok

Sett av scrolletid
Lyst til å bli rå på TikTok , men er usikker på hvor du skal starte? Under seminaret anbefalte innholdsprodusent i Spoon, Liv Tone Otterholt, å sette av scrolletid i kalenderen.
Hvis du skal lage innhold til TikTok, er det viktig at du får med deg hva som skjer der - og ikke minst at du forstår trendene som rører seg. Det å kjenne plattformen er avgjørende når du skal lage ditt eget innhold.
Etter frokostseminaret har vi fått gode tilbakemeldinger, både på croissantene og innholdet på seminaret. 100 prosent av respondentene svarte også at de ville anbefale frokostseminaret til en venn eller kollega. Det gjør oss veldig stolte – tusen takk!
Om du gikk glipp av frokostseminaret, kan du få høre mye av det samme på to eventer senere i høst, der vi har blitt invitert til å fortelle om TikTok:
Vil du vite mer?
