Ansattboom for Spoon i 2021

– 2021 har vært et supert år for Spoon. Vi har hatt masse å gjøre på alle områder, og vi vokser stadig, sier byråleder Siv Tonje Solfjeld.
Med de 15 nye på laget har Spoon Oslo nå 42 medarbeidere, noe som innebærer en formidabel vekst i staben gjennom 2021.
– Siden starten av pandemien har vi arrangert mer enn 250 digitale konferanser, og behovet ser ikke ut til å bli noe mindre framover. Det passer oss godt fordi vi kan by på det redaksjonelle innholdet, design, gjennomføring og innholdsproduksjon til digitale studiosendinger, forklarer Solfjeld.
Pernille Pike Lunde Thorbjørnsen trådte i sommer til som prosjektleder for digitale konferanser. Hun har bakgrunn fra P4, Abelia og kommunikasjonsbyrået JCP.
Peter Hjertholm er hentet inn som videoprodusent og kommer fra Try Råd.
– Jeg ble raskt betatt av Spoons verdier, flate struktur og måten de tar vare på sine ansatte på. Vi har et miljø der kollegaer har en enorm vilje til å engasjere seg og hjelpe hverandre, noe som gjenspeiler seg i arbeidet vi leverer. Jeg tar meg selv i å glede meg til å dra på jobb hver dag, selv på mandager, forteller Hjertholm.
– Vi opplever stadig økende etterspørsel for videoproduksjon. Derfor er vi glade for å ha fått med Peter på laget. Han er svært kreativ og allsidig, sier Solfjeld.
Også de store matkundene har latt seg friste av Spoons utvalg når det gjelder kreativ innholdsproduksjon.
Liv-Tone Otterholt har bakgrunn som kommunikasjonsrådgiver i Bane NOR og Microsoft. Som innholdsprodusent i Spoon begynte hun i høst med å kna ut smakfullt innhold for matkundene. Prosjektleder for den samme kundegruppen er også nyansatte Inga Kroken, som kommer fra stillingen som lagleder for markedskommunikasjon i Norsk Tipping.
– Spoon jobber i krysningspunktet mellom journalistikk og markedsføring. Kjernen i arbeidet vårt er å skape forandring gjennom god historiefortelling og treffsikker distribusjon. Dette er noe som også offentlige kunder ser nytten av når de ønsker å nå ut med viktige budskap til brukerne, sier Solfjeld.
Mathilde Skjelbostad er hentet inn som rådgiver etter ti år lang fartstid i kommunikasjonsavdelingen i NAV. Sammen med kreatør og innholdsprodusent Ingrid Asp, som kommer fra Arbeids- og sosialdepartementet, styrket hun denne høsten Spoons ekspertise på offentlig virksomhet.
– Jeg følte en umiddelbar «connection» med Spoon, i måten Spoon jobber på og i det de bryr seg om. I tillegg synes jeg Spoon har en spennende kundeportefølje med stor variasjon. Derfor tenkte jeg tidlig at dette ville være en arbeidsplass jeg kunne ha det veldig gøy på, sier Ingrid Asp.
Nyansatte Martine Klohs har bakgrunn fra event- og produksjonsarbeid, blant annet i NRK og Filmkameratene. Hun er ansatt som prosjektleder.
Tidligere i 2021 ble Eline Dalland (fra Stiftelsen Norsk Luftambulanse) med på laget som seniorrådgiver. Meta Bjørn (matstylist) og Stine Sparingen (fra Eurosko) ble ansatt som innholdsprodusenter, samt Marthe Jensen (fra Hyper) som innholdsrådgiver for mat. Johan Ytredal (fra MediaCom) kom inn som performancerådgiver i februar.
– Vi fryder oss over å ha fått alle disse bra folka med oss i Spoon, og vi er stolte over å kunne by kundene våre på all denne sterke kompetansen innen kommunikasjon, markedsføring, produksjon og distribusjon, sier byråleder Siv Tonje Solfjeld.
Vi fryder oss over å ha fått alle disse bra folka med oss i Spoon, og vi er stolte over å kunne by kundene våre på all denne sterke kompetansen innen kommunikasjon, markedsføring, produksjon og distribusjon.
Hun forteller at Spoon arbeider aktivt for å få medarbeidere med en stor bredde av fagkompetanse.
I tillegg er Pauline Findalen Östgård (kreatør/innholdsprodusent) og Maren Lieng Austegard (designer) ansatt i deltidsstillinger, og Mah-Noor Baig er praktikant denne høsten.
Pauline er forfatter og jobber med egne prosjekter ved siden av jobben i Spoon. Maren har begynt på en mastergrad i Human-Computer Interaction ved Høgskolen Kristiania og Mah-Noor Baig jobber hos Spoon en dag i uka ved siden av studier i Kultur og kommunikasjon ved UiO.
– Spoon skal være et trygt sted å starte yrkeskarrieren for unge og kreative talenter. Hos oss er det rom for å vokse og utvikle seg, sier Solfjeld.