Home page link.
Svenska Engelska

Nytt medarbeiderløfte for Skanska

skanska utsikt nordøyvegen

Kunde

Skanska

Prosjekt

Vi vil mer

År

2021

Strategi

Gjennom et omfattende innsiktsarbeid, kom vi frem til hvem, helt konkret, målgruppen består av og hvilke drivere som kan påvirke dem i retning av et jobbskifte. Vi kryssjekket hypotesene våre gjennom både interne og eksterne dybdeintervjuer med representanter fra målgruppen.

Vi vurderte det også som kritisk å gjennomføre en prosess hvor vi tok tak i Skanskas medarbeiderløfte. Sammen med konsernledelse, arbeidsgrupper og referansegrupper i Skanska utviklet vi nye medarbeiderløfter som la grunnlaget for konseptutviklingen. Konseptet baserte seg på å formidle at Skanska vil mer. Derfor gjør de mer. Og nå trenger de flere som vil det samme.

Løsning

Vi ønsket å skape oppmerksomhet i bransjen og lede kandidater til et rikt innholdsunivers på kampanjesiden vivilmer.no, hvor målgruppa kunne melde seg som interesserte i ledige stillinger.

Det første uttaket de ble eksponert for, var et filmformat som skulle skape stoppeffekt. Her serverte vi overraskende billedbruk, egenprodusert musikk basert på lyder fra bygg- og anlegg samt offensive tekstplakater. Dette ledet til kampanjesiden med casefilmer av Skanska-ansatte.

Her møtte målgruppa mennesker som lignet på dem selv, og som beviser at man kan utfordres og trives i Skanska. Disse portrettene ga oss også muligheten til å vise frem det målgruppen tiltrekkes mest av – unike og ambisiøse byggprosjekter!

Vi er veldig fornøyd med hvor effektivt dette har vært! Ikke minst har det vært svært positivt å oppleve alle de gode tilbakemeldingene, entusiasmen og deleviljen blant våre kollegaer.

– Audun Brandt Lågøyr, Direktør for HR og kommunikasjon, Skanska

Resultater

Sidevisninger

0

Gjennomsnittlig lesetid i min.

0

Kontaktskjemaer

0

Vil du vite mer?

https://spoonagency.no/wp-content/uploads/2023/11/tofrinn_bw.png

Torfinn Solbrekke

Seniorrådgiver

torfinn.solbrekke@spoonagency.no 971 81 234

vivilmer.no har til nå mer enn 40 000 sidevisninger med mer enn to minutter gjennomsnittlig lesetid. Landingssiden har fått utmerkelsene «Honors» og «Mobile Excellence Award» fra Awwwards for strategi, kreativitet, design og brukervennlighet.

I første kampanjepuls på syv uker har Skanska fått inn 266 kontaktskjemaer, hvor hele 1/3 ansees å være meget relevante kandidater. Skanska har allerede startet dialog med flere enn 20 kandidater som meldte interesse via kampanjen.