Home page link.
Svenska Engelska

KIWI på TikTok

Hvordan kan vi øke KIWIs liking blant unge, fremtidige dagligvarekunder, når vi ikke når en stor nok andel av målgruppen gjennom KIWIs eksisterende kanaler?

workshop tiktok

Kunde

KIWI

Løsning

KIWI har alltid vært en utfordrer i bransjen. Da vi så en mulighet til å være «first movers» i nye kanaler, anbefalte vi KIWI å satse på TikTok som første, norske dagligvarekjede.

Ikke som reklamekanal, men med en autentisk TikTok-konto der alt innhold er organisk og lever sitt eget liv. Alle videoer produseres på samme måte og med samme uttrykk og lyd som øvrig brukergenerert innhold.

Mat er en stor og populær kategori på TikTok, hvor både inspirasjon, hacks og oppskrifter ofte går viralt. I tillegg har vi med en yngre og mer begrenset målgruppe mulighet til å skape et annet inntrykk av merkevaren KIWI. Her kan de tillate seg å dele mer lekent innhold enn i de store, «offisielle» kanalene, der de henvender seg til en mer generell målgruppe.

Resultat

I løpet av KIWIs sju første måneder på TikTok, vokste kontoen fra 0 til 11 700 følgere. Kanalen har over 40 % følgere i alderen 18 til 24 år. Den best presterende videoen er per september 2023 sett over 890 000 ganger – og trender fortsatt.

Følgere de første sju månedene

0

Organiske visninger på videoen som har prestert best

0

Følgere mellom 18 og 24 år i prosent

0

 

Vil du vite mer om dette prosjektet?

https://spoonagency.no/wp-content/uploads/2023/11/spoon-previews-bw2-3.jpg

Christopher Øyen

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

christopher.oyen@spoonagency.no 928 57 563