Med Vilje utviklet vi et ærlig og tydelig konsept som bygger på merkevarens navn, og gjør det enklere for forbrukerne å ta gode valg i hverdagen.
Vilje er en ny produktserie for dagligvarekunder som ønsker å ta bedre og mer bevisste valg. Vår oppgave var å introdusere Vilje på en måte som føles ærlig, forståelig og lett å like.
Konseptet “Ting vi har gjort med Vilje” tar utgangspunkt i merkevarens navn og løser en innsiktsbasert utfordring med et grep som er både idé og struktur i ett.
I stedet for å lage en kampanje som snakker om bærekraft, utviklet vi et konsept som viser hvilke bevisste valg som faktisk er tatt – med Vilje. Merkevarenavnet blir derfor en narrativ motor og gir oss en tydelig ramme for all kommunikasjon: Hvert eneste valg i produktutviklingen er tatt med vilje.
Kampanjen ble distribuert i tett samarbeid med Carat som mediebyrå. Vi brukte konseptet som nøkkel til hele kommunikasjonskonseptet, og laget blant annet:
Alle budskap er forankret i et faktisk produktbevis, som å droppe parfyme, bruke resirkulert emballasje, eller velge færre ingredienser. Ved å gjøre det forvandler vi merkevarenavnet til en ramme for historiefortelling, og lar produktene snakke for seg selv.