Med Vilje utviklet vi et ærlig og tydelig konsept som bygger på merkevarens navn, og gjør det enklere for forbrukerne å ta gode valg i hverdagen.
/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2FVilje_miljo_2025_24157_webres-scaled.jpg)
Vilje er en ny produktserie for dagligvarekunder som ønsker å ta bedre og mer bevisste valg. Vår oppgave var å introdusere Vilje på en måte som føles ærlig, forståelig og lett å like.
/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2FDesign-uten-navn-16.png)
Konseptet “Ting vi har gjort med Vilje” tar utgangspunkt i merkevarens navn og løser en innsiktsbasert utfordring med et grep som er både idé og struktur i ett.
I stedet for å lage en kampanje som snakker om bærekraft, utviklet vi et konsept som viser hvilke bevisste valg som faktisk er tatt – med Vilje. Merkevarenavnet blir derfor en narrativ motor og gir oss en tydelig ramme for all kommunikasjon: Hvert eneste valg i produktutviklingen er tatt med vilje.
Kampanjen ble distribuert i tett samarbeid med Carat som mediebyrå. Vi brukte konseptet som nøkkel til hele kommunikasjonskonseptet, og laget blant annet:
Alle budskap er forankret i et faktisk produktbevis, som å droppe parfyme, bruke resirkulert emballasje, eller velge færre ingredienser. Ved å gjøre det forvandler vi merkevarenavnet til en ramme for historiefortelling, og lar produktene snakke for seg selv.
/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fspoon-portretter-cecilia-bw-.jpg)
Kreatør og innholdsrådgiver (i permisjon)
cecilia.johansen@spoonagency.no 936 31 807/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2FDSC04880-4.jpg)
/https%3A%2F%2Fspoonagency.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fspoon-portrett-preview-0005-kopi-e1701422390125.jpg)