Home page link.
Svenska Engelska

Profilbyggende nettside med fokus på mennesker og byutvikling

Aspelin Ramm utvikler gode bymiljøer og attraktive byrom gjennom arkitektur, kvalitet og konseptutvikling. Prosjektene kjennetegnes av at de skal gi tilbake til byen med bærekraftige materialvalg, og langsiktige løsninger som er tilgjengelige og attraktive for folk flest. Med andre ord – mennesket er drivkraften i alt de utvikler.

Kunde

Aspelin Ramm

Prosjekt

Nettsider for Aspelin Ramm

År

2024

Leveranse

Digital design, SEO

Utfordring

Utfordringen med de gamle nettsidene var at de ikke viste eller kommuniserte deres kjerneområder. Innholdet hadde ingen synlige mennesker med unntak av kontaktsidene. Eiendomsporteføljen hadde få og låste bildeformater og fremstod lite inspirerende.

 

Vår oppgave var å designe en løsning som i høyere grad viste frem strategien og samfunnsoppdraget. Og samtidig løfte frem en av Norges viktigste eiendomsporteføljer og underbygge Aspelin Ramm som en attraktiv samarbeidspartner.

Løsning

Vi har vektlagt at bilde- og videoformater skal få puste i formatet det utgangspunktet var tiltenkt. Dette gjør at CMS-et tilpasser toppseksjoner og moduler automatisk ut fra hvilket format bildene og videoene har. Prosjektsidene er strukturert basert på hvilket innhold interessentene er på jakt etter. Fakta er derfor løftet frem i toppseksjonene etterfulgt av kart og kontaktpersoner. 

 

Ikke alle eiendommer har like bredt utvalg av bilder og innhold. Vi har derfor designet prosjektsidene med fleksible sidemaler, som tillater noen prosjekter å være store og prangende – andre mindre og komprimerte. 

 

Vi viser også bilder underveis i utviklingsprosessen av et prosjekt, slik at interessenter ikke bare har tilgang på arkitektrendringer av fremtidig ferdigstillelse, men også får et innblikk i hvordan byggene reiser seg og nærområdet rundt. Lenger ned i artiklene har vi tilknyttet alt av relevante nyheter, samt et nytt artikkelformat med intervjuer av menneskene bak prosjektene.

Nye aspelinramm.no er også et annerledes nettsted for en eiendomsportefølje, siden det setter ekte mennesker og deres historier i sentrum, og etablerer en ramme for videre historiefortelling som vil handle like mye om by- og stedsutvikling – ikke bare fasader. 

 

Med det nye nettstedet bygger vi bru fra eiendommene og inn til fagpersonene bak prosjektene, så vel som menneskene som driver næring og bruker bymiljøene. Vi møter arkitektene og prosjektlederne om materialvalg og intensjonen når utviklingsprosjektene er i byggefasen. Over tid når prosjektet har blitt til en eiendom eller et større bymiljø møter vi keramikeren på hjørnet og hospitality manageren som ønsker hotellgjestene velkommen.

Besøk nettsidene

Spoon har designet en tiltalende og fleksibel nettside som gjør at vi lettere kan formidle våre eiendommer, prosjekter og virksomhet. De nye sidene er tilrettelagt for visuell historiefortelling og setter oss i stand til å fortelle om menneskene som gir liv til arbeidet vårt – enten de er arkitekter, leietakere eller partnere.

– Grete Sivertsen, markeds- og kommunikasjonssjef i Aspelin Ramm

Vil du vite mer om dette prosjektet?

https://spoonagency.no/wp-content/uploads/2023/11/spoon-previews-bw2-4.jpg

Marius Hole

Digital lead / Designer

marius.hole@spoonagency.no 920 66 095

Andre jobber vi er stolte av