Kunde

Columbi Farms

Sirkulærproduksjon av grønnsaker som identitet

I det, som i dag omtales som avfall av oppdrettsnæringen, ser Columbi Farms ubenyttede ressurser. De ønsker å revolusjonere produksjonen av grønnsaker i et sirkulært kretsløp hvor næringsstoffene fra sjømatproduksjon utnyttes som gjødsel.

Utfordring

Vi fikk utfordringen med å utvikle en visuell profil som speilet sirkulærproduksjon og bærekraft. Uttrykket skulle være enkelt å ta i bruk i et stort spenn av kanaler og kommunikasjonsflater.

Løsning

I en liten prosjektgruppe sammen med Columbi Farms jobbet vi frem et ordentlig og ryddig uttrykk hvor sirkulærproduksjon er sentralt i navnetrekk og logosymbol. Vi ønsket å bygge opp en visuell verktøykasse bestående av få, men sterke virkemidler.

Resultatet ble en profilbærende illustrasjon som viser organiske former av salat og grønnsaker, men som samtidig kommuniserer ressursene fra fiskeavfall.

Den er tegnet i et stort råformat, til bruk i ulike utsnitt. Dette gir Columbi Farms et enkelt – men kraftfullt visuelt uttrykk, med høy grad av fleksibilitet i alle kanaler og flater.

Logosymbol

logo_symbol_negative.png
logo_symbol_green.png

Profilbærende Illustrasjon

CF-illustration-S-4.png
CF-illustration-S-6.png

Utsnitt

Ulike flater krever ulike utsnitt og tilpasninger. Vi konstruerte derfor flere sett med predefinerte utsnitt av råformatet for å forenkle den praktiske bruken av illustrasjonen.

Omfang

Vi har jobbet frem fargepalett, typografi, logo, bildemanér, visuelt uttrykk, samt definering av bruksområder og retningslinjer i designmanual. Illustrasjonen er tegnet av Sandra Blikås på oppdrag av Spoon.

Vår nye visuelle identitet gir oss et fleksibelt uttrykk med uendelige muligheter. Vi gleder oss til å ta det i bruk når vi nå skal etablere fremtidens produksjonsplattform for mat!
Anders Hagen, CEO i Columbi Farms

Vil du vite mer om dette prosjektet?

Ørjan Sveen_SH.jpg

Ørjan Sveen

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

Relaterte jobber