Kjærlighet til håndverket

«Bakerens Utvalgte» - en serie hvor smak og aroma har fått utvikle seg med lange modningstider. For å bygge kjennskap til den nye brødserien ønsket vi å vise at dette er brød som skiller seg fra resten!

Høsten 2020 lanserte Bakehuset en helt ny serie med premium brød. «Bakerens Utvalgte» består av brød hvor fokuset er gode råvarer - en serie hvor smak og aroma har fått utvikle seg med lange modningstider: med bakerens lidenskap og gode håndverk. For å bygge kjennskap til den nye brødserien ønsket vi å vise forbruker at dette er brød som skiller seg ut fra resten av sortimentet.

Resultatet ble en merkevarebyggende film, der bakerne, råvarene og brødene fikk spille hovedrollene i ekte scener fra Bakehuset Lillesand, et av Bakehusets elleve bakerier. Vi lagde både en lang hovedversjon og kortversjoner for hvert brød i serien. Filmene fikk bred distribusjon i sosiale medier, og fikk følge av flere engasjementposter på siden.

Vi fulgte opp med korte filmsnutter for å øke kjennskap til produktet, der vi ønsket å vise forbruker hvor enkelt de ulike brødmåltidene kan gjøres litt bedre, bare ved å velge et brød fra Bakerens Utvalgte.

Vil du vite mer om dette prosjektet?

Torunn.jpg

Torunn Maria Holm

Innholdsrådgiver

Relaterte jobber