
Kunde
Patak's
Enkel indisk på 1-2-3
Utfordring
Mange kjente merkevarer konkurrerer om å tilby norske forbrukere «autentisk og tradisjonell indisk mat», men ingen har tatt posisjonen «moderne indisk». Der ønsker Patak’s å etablere seg.
Patak’s har flere store merkevarer over seg i kategorien, og trengte å styrke sin kjennskap i tillegg til å inspirere til økt interesse for moderne indisk matlaging.
Løsning
I tillegg til å fokusere ekstra på tre av merkevarens kjerneprodukter, tok vi tak i de viktigste barrierene for at norske forbrukere ikke lager indisk oftere: Vi tror det er for komplisert og tidkrevende, det er en frykt for ukjente/sterke smaker og vi vet rett og slett ikke hva vi kan lage.
Med utgangspunkt i seks «moderne» oppskrifter, laget vi enkle og fargerike «How to»-videoer som på kun tre steg viser hvordan man kjapt og enkelt lager smakfull, indisk middag med Patak’s produkter. Visuelle elementer som «steg 1», «steg 2» og «steg 3» drar seeren videre inn i videoen, noe som fører til en høy andel fullførte videovisninger på de totalt 15 sekunder lange filmene.
Hver video ble også fulgt opp med egne trafikkposter i sosiale medier som sørget for klikk inn til oppskrift blant de som allerede hadde blitt eksponert for en av videoene.
Innholdet ble optimalisert for og distribuert på Facebook/Instagram, Snapchat, YouTube og Google Display Network. I ettertid er også filmene oversatt til svensk, dansk og finsk og distribuert i deres markeder.
Vil du vite mer om dette prosjektet?
