Spoon med fem gullsjanser i Content Marketing Awards

Med flere innsendte bidrag enn noen gang tidligere, er det ekstra stas å kunne hevde seg i konkurransen. Blant jobbene vi er aller mest stolt av å se på lista, er Skanskas «Vi vil mer» - en employer branding-kampanje som skal bygge Skanskas omdømme blant erfarne spesialister, samt få denne krevende målgruppa til å ta kontakt med rekrutterere i Skanska.
– Skanska er en arbeidsgiver med store ambisjoner på vegne av sine ansatte, og det er spennende og utfordrende å få hjelpe dem med å rekruttere de beste folka. «Vi vil mer» var den første kampanjen vi lagde etter at vi var ferdige med den nye Employer branding-strategien for Skanska Norge. Det var en omfattende og grundig prosess, der svært mange Skanska-ansatte bidro med kunnskap og engasjement. Det er gøy å se at strategien både gir rom for og inspirer til god historiefortelling – og at det gir så gode resultater for kunden, sier Torfinn Solbrekke, strategisk rådgiver i Spoon.
Kampanjen, som du kan lese mer om her, har allerede fått utmerkelsene «Honors» og «Mobile Excellence Award» fra Awwwards for strategi, kreativitet, design og brukervennlighet på landingssiden. Nå er den altså nominert i kategorien «Best specialist».
– Vi er veldig fornøyde med hvor effektivt dette har vært! Ikke minst har det vært svært positivt å oppleve alle de gode tilbakemeldingene, entusiasmen og deleviljen blant våre kollegaer, sier Audun Brandt Lågøyr, direktør for HR og kommunikasjon i Skanska, om kampanjen.
«Vi vil mer» er én av en rekke employer branding-kampanjer Spoon Norge har gjort de siste årene.
Spoon er i tillegg nominert i følgende kategorier:
- “Little things. Big difference” (Preem) – Best Consumer
- “People by PostNord” (Postnord) – Best use of print
- “Emma saved her children from the flames” (SOS Alarm) – Best video – individual
- “The New World of Work” (Microsoft) – Best video – series
Prisutdelingen for International Content Awards foregår 25. november.
Vil du vite mer?
